SYSTEM OŚWIATOWY GMINY
OŚWIATA - PODSTAWOWE PARAMETRY
346
Liczba dzieci objętych nauczaniem przedszkolnym
Liczba dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym w wieku 3-5 lat.
76,36%
Współczynnik skolaryzacji przedszkolnej
Wskaźnik określa stosunek liczby dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym w wieku 3-5 lat w ogólnej liczbie dzieci w tym wieku.
16,98
Średnia liczebność oddziałów w szkołach podstawowych
Wskaźnik określa ilu uczniów przypada przeciętnie na 1 oddział klasowy.
2,32
Średnia liczba etatów nauczycielskich na oddział w SP
Wskaźnik określa ilu nauczycieli przypada przeciętnie na 1 oddział klasowy.
849
Liczba dzieci w szkołach podstawowych
88,53%
Współczynnik skolaryzacji w szkołach podstawowych
Wskaźnik określa jaki odsetek dzieci objętych obowiązkiem szkolnym pobiera naukę w szkole podstawowej.
7,31
Liczba uczniów na etat nauczycielski w szkołach podstawowych
Wskaźnik określa ilu uczniów przypada na 1 etat nauczycielski w szkole podstawowej.
7,1
Wskaźnik efektywności zatrudnienia nauczycieli
Wskaźnik określa ilu uczniów potrzeba, aby sfinansować 1 umownie liczony etat nauczyciela.
System oświatowy Gminy DOBRZYNIEWO DUŻE w 2020 r.
W roku szkolnym 2019/2020 Gmina Dobrzyniewo Duże prowadziła 3 przedszkola i 5 szkół podstawowych:
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dobrzyniewie Dużym, w skład którego wchodzi Przedszkole Samorządowe i Szkoła Podstawowa,
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Nowym Aleksandrowie, w skład którego wchodzi Przedszkole Samorządowe i Szkoła Podstawowa,
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Fastach, w skład którego wchodzi Przedszkole Samorządowe i Szkoła Podstawowa,
Szkoła Podstawowa w Obrubnikach,
Szkoła Podstawowa w Pogorzałkach.
Organizacja szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2019/2020
Rok szkolny 2019/2020 był dla wszystkich szkół i przedszkoli, także w Gminie Dobrzyniewo Duże, szczególnie trudny. W marcu 2020 r. ogłoszono stan epidemii wirusa SARS Cov2, powodującego chorobę o nazwie COVID19. Od 12 marca zamknięte zostały szkoły i przedszkola, a obowiązującą formą kształcenia dzieci i młodzieży stało się nauczanie zdalne. Dyrektorzy placówek, mimo braku doświadczenia i odpowiednich narzędzi, zostali zobowiązani do zorganizowania procesu nauczania, a pedagodzy do realizacji programu za pomocą komputera i Internetu.
Czas zamknięcia szkół był bardzo trudny również dla rodziców uczniów. Dzieci wymagały wsparcia przy nauce zdalnej, rodziny posiadające kilkoro dzieci miały trudności z zapewnieniem dostępu każdemu do komputera, szczególnie wówczas gdy sami pracowali zdalnie. Niezwykle trudne okazało się zamknięcie w domach i brak kontaktów społecznych.
Już na początku tego trudnego okresu okazało się, że wielu uczniów i kilkunastu nauczycieli nie posiadało komputerów, które umożliwiałyby naukę zdalną. W związku z tym, Gmina złożyła wniosek do programu rządowego Zdalna Szkoła i Zdalna Szkoła+ i uzyskała dofinansowanie w łącznej wysokości 143.708,48 zł na zakup laptopów.
Struktura zatrudnienia nauczycieli wg stopnia awansu
Właściwa polityka kadrowa w szkołach w zakresie doboru kadry nauczycielskiej zapewnia dobrą strukturę zatrudnienia, uwzględniając staż pracy nauczycieli. W placówkach prowadzonych przez Gminę Dobrzyniewo Duże dominują nauczyciele ze stażem pracy w przedziale od 10 do 20 lat. Przy nauczycielach z dużym dorobkiem zawodowym pracują młodsi, co zapewnia pożądaną, dobrą jakość pracy oraz zastępowalność w perspektywie wieloletniej.
Wspieranie Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży na terenie Gminy Dobrzyniewo Duże
W ramach programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży na terenie Gminy Dobrzyniewo Duże za rok szkolny 2019/2020 Wójt Gminy przyznał łącznie 59 stypendiów, z czego 8 za osiągnięcia sportowe. Stypendia otrzymali:
Uczniowie SP w Dobrzyniewie Dużym - 23 stypendia (w tym 8 stypendiów za osiągnięcia sportowe),
Uczniowie SP w Nowym Aleksandrowie - 25 stypendiów,
Uczniowie SP w Fastach - 7 stypendiów,
Uczniowie SP w Obrubnikach - 3 stypendia,
Uczniowie SP w Pogorzałkach - 1 stypendium.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY W 2020 R.
Egzamin ósmoklasisty przeprowadzony został w dniach od 16 do 18 czerwca 2020 r. w formie pisemnej. Ósmoklasiści przystąpili do egzaminu z trzech przedmiotów obowiązkowych:
języka polskiego,
matematyki,
języka obcego nowożytnego.
Egzamin ósmoklasisty jest egzaminem obowiązkowym, co oznacza, że każdy uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę.
Wyniki egzaminu ósmoklasisty w 2020 r.
Informacja o średnich procentowych wynikach uzyskanych na egzaminie ósmoklasisty przez poszczególne szkoły na tle powiatu, województwa i kraju.